miercuri, 9 decembrie 2009

oameni pe care ii respect [1]

Am stat mult in dubii cum sa se cheme acest post si m-am hotarat intr-un final sa fie despre oamenii din jurul meu pe care ii respect si de la care consider ca am de invatat.
Primul episod din aceasta serie va fi despre familie,un aspect din viata mea care conteaza foarte mult,cu toate ca s-ar putea sa fiu incadrata in categoria oamenilor mai "demodati".Familia in zilele noastre nu mai e nici pe departe nucleul societatii,ci e o chestie mai mult de forma.

Ca sa inchei introducerea,am avut, nu de mult, minunata ocazie sa cunosc 3 frati[dintr-o familie in care erau 6 frati],niste copii minunati care ne-au impartasit [mie si colegilor mei] cateva lucruri din viata lor.Pentru o familie cu atatia copii,era o armonie de nedescris intre ei si ei erau foarte bine educati si aveau o cultura vasta in comparatie cu ceilalati de varsta lor.

Ca sa ne intelegem,parintii nu erau nici pe departe tarani care nu au auzit de metode contraceptive,ci atatia copii si-au dorit si de asemenea nu erau oameni care sa nu aiba acces la diverse chestii,ci oameni educati cu meserii respectabile.

La ei in familie se renuntase de mult la televizor : tatal lor le aducea toate filmele pe care el le considera potrivite pentru copiii lui,muzica la fel [era o selectie ireprosabila] si ei aveau acces la toate cartile pe care si le doreau la varsta lor [9-14 ani].Pe mine aceste lucruri m-au impresionat, pentru ca de multe ori zicem ca televizorul este un element nociv in viata noastra,dar nu facem nimic sa il eliminam din peisaj.

Ma gandeam ca eu sa fiu parinte,in ziua de azi, as avea emotii pentru copilul meu daca acesta nu s-ar uita la televizor,nu ar avea haine ultimul model,nu ar avea un telefon performant[pentru ca din cate am putut observa,cam astea sunt criteriile pe care copiii micuti isi fac prieteni].Parintii din ziua de azi,pentru ca sunt foarte preocupati de carierele lor,suplinesc lipsa de afectiune pe care si-o manifesta fata de copiii lor,prin cumpararea diverselor traznai pe care acestia si le doresc.Copiii din ziua de azi nu cunosc valoarea banilor [au fost cazuri de copii veniti in tabara cu 13milioane intr-o saptamana unde au asigurate cazarea si masa ,iar la mijlocul saptamanii nu mai aveau bani],iar asta e strict vina parintilor.

Mi-ar placea sa cred ca atunci cand voi fi parinte nu voi face greselile astea,iar fata de familia pe care am enuntat-o in prima parte tot respectul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu